Hvem kan blive elev?

For at blive elev skal man være over 18 år.  Man kan være på uddannelseshjælp, kontanthjælp, eller i ressourceforløb. Man kan være på førtidspension eller bevilget et fleksjob.  Hvis du har lyst til at blive en del af fællesskabet og starte på skolen, skal du først til en visitationssamtale.  Til visitationssamtalen kan du høre mere om skolen, og vi kan høre lidt om hvem du er.  Du får også en rundvisning på skolen.

Hør lidt om skolen og se video indefra skolen her.

Se en lille præsentationsvideo af skolen og nogle af fagene her.

Om eleverne

Eleverne på Minihøjskolen søger fællesskabet og kan have nogle faglige eller kreative interesser, som de gerne vil arbejde med.  Vi er undervisere og går ikke så højt op i diagnoser, men ved dog tilstrækkeligt til at kunne tage hensyn til elevernes individuelle udfordringer.  Har man f.eks. været meget alene og er blevet ensom, og føler det er en stor udfordring at skulle ud i nye fællesskaber, så hjælper vi lærere med til, at det bliver en nem overgang at komme med ind i fællesskabet.

Vi vil gennem fagene pirre nysgerrigheden og tilbyde tilpassede udfordringer, der skal bringe håb og vise, at udvikling er mulig.

Vi har erfaring for, at det fællesskab man har i et højskolemiljø er en velegnet arena.

Førtidspension eller fleksjob

Er du førtidspensionist eller bevilget fleksjob, kan du selv tage kontakt til skolen og aftale et møde.  Til visitationssamtalen afklarer du sammen med Jonny, om skolen kunne være et egnet dagtilbud til dig.  Kontakt Jonny på 42 60 39 90 eller på mail: jw@minihojskolen.dk.  Du er også meget velkommen til at bruge vores kontaktformular.

Klik hvis du vil læse mere om at gå på skolen som førtidspensionist, eller hvis du er bevilget fleksjob.

Aktivering

Er du på uddannelseshjælp, kontanthjælp eller i ressourceforløb, skal du kontakte din sagsbehandler som derefter kan kontakte skolen, med henblik på en visitationssamtale med Jonny.   Jonny kan kontaktes på 42 60 39 90, eller mail: jw@minihojskolen.dk.

Du må gerne tage en ægtefælle, kæreste, en god ven eller anden støtte med til samtalen.  Du vil til visitationssamtalen også have din sagsbehandler eller en anden kontaktperson fra kommunen med.

Læs mere om hvordan du kan øge din trivsel og blive en del af fællesskabet som aktiveret ved at klikke her.

Hvad koster det?

Førtidspensionist eller Fleksjobber? Prøv skolen - første måned er gratis for nye elever fra Herning kommune.

For elever der modtager førtidspension eller er bevilget fleksjob og bor i Herning kommune, er en stor del af skolegangen betalt via tilskud. Eleven skal dog selv betale et mindre beløb månedligt, alt efter hvor mange dage man er tilmeldt undervisningen på skolen.

Priser for 2024:

Er du tilmeldt undervisningen 1-2 dage om ugen koster det 376,- kr. pr. måned.
Er du tilmeldt undervisningen 3-5 dage om ugen, er prisen 488,- kr. pr. måned.

Skifter man det antal dage man er tilmeldt undervisning fra 1-2 til 3-5 eller omvendt, er man selv ansvarlig for at få tilrettet betalingen via banken.
Vil man udmelde sig, er man også selv ansvarlig for at meddele skolen det og stoppe ens indbetalinger.

Plan B elever er i aktivering, og det er bevillingskommunen der betaler.

De fleste elever opretter en betalingsaftale i deres bank til skolens konto.
Betalingen foretages til Spar Nord
Reg.nr. 9873
Konto nr. 4572004959

Ud over at oprette en betalingsaftale via din bank, kan du betale via MobilePay istedet.
Ved betaling over Mobilepay, skal du selv huske at overføre pengene hver måned.
Beløbet betales forud og skal være skolen i hænde senest den sidste hverdag i den forgående måned.
(Skal du fx. betale for maj måned, skal pengene overføres senest 30. april).

Betaler du over MobilePay bliver prisen tillagt ca 1% i MobilePay gebyr.
Prisen bliver således:
380,- kr. pr. måned for 1-2 dages skolegang
493,- kr. pr. måned for 3-5 dages skolegang

Beløbet indbetales til MobilePay-nummer 70361 månedligt.

Kontakt Minihøjskolen